2010年7月4日 星期日

見湄知著:我為人人



一位至愛的親人經常教導:「做人要有一顆善心,幫助別人是一種積福行為,不要吝嗇,終有一日有福報的。」幼年時不懂甚麼叫福報,現在懂了。


牛津大學人類學家莫里斯(Desmond Morris)發現,人類有種微妙的交易行為,正體現了「人人為我,我為人人」的本能。














幫助他人就好像送禮般,當你送禮物給人家時,不會得到立即的回饋,但當日積月累,得到你送禮的人愈多,以及送禮送得夠多時,終有一
日會得到回饋的喜悅。如果整個社會都建立在這個「互相送禮」的系統,即「互相幫助」的循環中時,便會令到社會裏,每一位成員都得到利益。







然而,莫里斯亦提醒我們:「不要把人說成像天使一樣的慈悲為懷。」







這種「利他行為」(送禮),背後存在「自利」的動機。或許有人會反感,「自利」動機?好像不及無條件的愛好聽,姑勿論講法如何,我
們也不能否認,這是人類其中一種天性,既然是與生俱來的,就毋須介懷在道德上是否完美。







如果你自問幫助他人,是真心不要求回報的話,那末,閣下已超出了人類的原始本性,邁進更高層次。







電視台籌款節目,經常聽見「共襄善舉」這句說話,當中的「襄」字,是「讓」字抹走了「言」,即「讓」了他人,請閉上嘴巴,不要張聲
揚名。







因為襄助他人,本來就是人性本能。







臨床心理學家






林存湄



好同意呢﹐因為這是人性本能﹐始終做好人﹐說好事﹐其實都想得到回報﹐不問回報其實好難﹐我想凡人做唔到呢,  正所為人人為我﹐我為人人﹐這句說話都係來自大家的心聲﹐要調轉﹐睇來要看得好化的人才可以 ^^

我相信我為人人這種思想﹐只要以平常心去對待就可以啦﹐若然未報﹐只係時機未到﹐再者﹐幫人都係開心的﹐一句簡單的鼓勵說話﹐又或者點點關心已經可以幫到人。

早排睇過占基利 YES MAN﹐所講的同呢篇都好似﹐主角原本都係比較自私的人﹐自己的世界都係灰灰的﹐不過自從改變性格﹐凡事 SAY YES﹐好運確係自然來呢


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

電視台籌款節目,經常聽見「共襄善舉」這句說話,當中的「襄」字,是「讓」字抹走了「言」,即「讓」了他人,請閉上嘴巴,不要張聲
揚名。







因為襄助他人,本來就是人性本能。

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

呢段都講得好對呢﹐就係小計較﹐通常小計較的人都係開心好多﹐因為不用為事情計住計住﹐自找煩惱







9 則留言 :

  1.  原來「襄」的意思是這樣解釋, 多謝森里老師
    如果幫人是為了回報那怕太辛苦了!
    [版主回覆07/05/2010 01:20:00]hehe, 我都係轉載 呢 有時人越大﹐原本助人之心就會受環境影響呢﹐只有不斷去學習才會令本質回覆 我想每個人一開始幫人都唔會為了別人報答﹐就好似讀書時﹐先生都會教大家樂於助人﹐幫得就幫﹐小朋友唔會話幫完人會好唔開心又唔會話點解冇回報等等。 只係人越大﹐思想變太複雜 計較太多只會令人變得太唔開心呢

    回覆刪除
  2. 有意思呢!!! 其實無論有沒有自利的成份, 利他行為已是一種好事, 社會上人人都有利他的心, 自然會和諧一點!!!
    [版主回覆07/05/2010 01:24:00]非常對啊   人大了﹐計較會多左﹐點都會夾集些少自利成份 gei, 都好難完全無私 @@ 不過好似妳所講﹐多D人都願意付出﹐我相信會有善性遁環﹐大家都會和諧好多。

    回覆刪除
  3. 我都喜歡幫人架..................雖然只是一些小事, 但也快樂!
    [版主回覆07/05/2010 23:32:00]係啊﹐我都同意呢﹐只要能力範圍內﹐幫得就幫﹐因為幫人其實真係快樂GA

    回覆刪除
  4. 幫到人, 自己都已經開心, 我當開心係回報架啦! 如果要更實質的回報, 反而會唔開心, 因為都唔知幾時先有, 所以, 我唔放係心的
    [版主回覆07/05/2010 23:37:00]這個又對 WOW﹐幫到人﹐其實代表自己有能力﹐再者開心就係一個好好的回報 係啊﹐若果幫了人﹐係為了得到實質回報﹐其實都不好呢﹐因為會 做成不安又或者過份期待而失落﹐真心去幫助人﹐當自已需要幫助時﹐一定會有人申出援手的﹐反而過份優慮仲搞到自己唔開心 TIM

    回覆刪除
  5. 講得好! 計較太多只會令自己辛苦~!
    [版主回覆07/05/2010 23:33:00]係啊﹐少計較﹐人都會開心好多呢

    回覆刪除
  6. HEHE......有金懶樣睇啦!
    [版主回覆07/06/2010 22:51:00]正﹐有懶金睇

    回覆刪除
  7. 人人為我, 我為人人.....支持!
    [版主回覆07/06/2010 22:52:00]希望多D人都做到 呢

    回覆刪除
  8. 現實還是現實, 何況香港地是一個何等物質的地方! 好人有, 不過太少, 壞人利用人的善心, 人只會變得要保護自己, 真的很可憐!
    [版主回覆07/06/2010 22:55:00]同意啊﹐生活越好﹐越繁華的地方﹐反而越欠缺善心﹐真係可惜 為人係保護自己的同時﹐盡量去幫助別人啦

    回覆刪除
  9. 共襄善舉」這句說話
    我現在才知道是這個意思, 計咁多就咩吖, 可以幫到的又藉得幫就做啦..
    通常我都係留無名氏
    [版主回覆07/10/2010 00:06:00]我都咁話﹐有心幫﹐其實都冇諗過有乜回報﹐諗咁多﹐咪仲煩

    回覆刪除

多謝到訪 ^___^ 留個言好嗎 :P??
想以電郵收到留言回覆,請按留言方框下的「以電郵訂閱」。